Parteneriatul socio-educaţional cu familia în asistenţa copilului cu dizabilităţi
La 01.12.2017 în satul Cărbuna r. Ialoveni, de către
specialiştii Serviciului social Echipa Mobilă în parteneriat cu cadrul didactic
a grădiniţei “Scufiţa Roşie” şi cu
participarea părinţilor copiilor cu dizabilităţi din cadrul grădiniţei, a fost organizată
şi petrecută o Masă rotundă cu genericul "Incliziunea socio-educaţională a copiilor cu dizabilităţi în
grădiniţa de copii" .
Obiectivul de bază al activităţii a
fost promovarea culturii incluzive şi facilitarea procesului de incluziune a
copiilor cu disabilităţi în grădiniţa din localitate.
Au fost discutate importanţa şi
oportunităţile parteneriatului socio -educaţional cu familia în procesul de
incluziune socială a copilului cu disabilităţi în instituţiile de învăţămint
preşcolar. S-au stabilit obiectivele comune (părinţi, grădiniţă, Serviciul
social EM) în incluzinea copiilor cu disabilităţi în grădiniţă.
În procesul activităţii au fost analizate
necesităţile de dezvoltare a copiilor şi riscurile cărora sunt supuşi copiii cu
disabilităţi ce nu sunt încadraţi în grădiniţă şi familiile lor. Au fost
oferite argumente privind importanţa instituirii unei implicări eficiente
a părinţilor în activităţile grădiniţei.
Au
fost elaborate strategii, forme de colaborare şi sprijin reciproc
(grădiniţă - familie – SsEM) în scopul
facilitării incluziunii copiilor cu disabilităţi în grădiniţa.
Concluzie: Munca în parteneriat este în avantajul copilului şi în interesul acestuia şi pentru
realizarea parteneriatului cu familia este important ca:
·
Părinţii să
fie parte activă la adoptarea deciziilor privitoare la educarea propriilor lor;
·
Părinţii să
fie priviţi ca participanţi/ parteneri activi ce contribuie real şi valoros la
educaţia copiilor;
·
Să se facă
schimb reciproc de informaţii utile privitor la copil şi să se valorifice şi
utilizeze aceste informaţii în lucrul cu
copilul;
·
Repartizarea
corectă a responsabilităţilor între
parteneri.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu