Serviciul social „Echipă mobilă” Ialoveni este un serviciu
specializat, destinat persoanelor cu dizabilităţi, care oferă asistenţă socială
şi suport la domiciliul beneficiarilor, în baza nevoilor identificate ale
acestora, precum şi consiliere şi suport persoanelor implicate în procesul de
incluziune a acestora;
Beneficiari ai Serviciului social „Echipă
mobilă”
Ialoveni sunt copiii cu dizabilităţi, selectate în conformitate cu
criteriile de admitere a beneficiarilor la servicii prestate în cadrul
Serviciului de către echipa multidisciplinară de specialişti, reglementate în
anexa nr. 2 la Regulamentul de organizare şi funcţionare a Serviciului social
Echipa mobilă, şi persoane implicate în procesul de incluziune a acestora
Scopul Serviciului este îmbunătăţirea calităţii vieţii beneficiarului
prin servicii de consiliere, recuperare şi reabilitarea psihosocială, în
vederea creşterii gradului de autonomie personală, de prevenire a
instituţionalizării şi incluziune socială.
Obiectivele Serviciului sînt:
1) dezvoltarea abilităţilor beneficiarilor pentru o viaţă independentă în comunitate;
2) dezvoltarea abilităţilor de îngrijire şi suport acordat persoanelor implicate în procesul de incluziune socială a beneficiarului;
3) asigurarea socializării beneficiarilor, dezvoltarea relaţiilor cu comunitatea şi accesul la resursele şi serviciile existente în comunitate.
Asistenţa şi suportul beneficiarilor Serviciului sînt
efectuate de către:
Şeful Serviciului;
managerul de caz/ asistent social;
psiholog;
asistent medical;
logoped;
asistentul social comunitar;
alt personal specializat din comunitate, după caz, în
conformitate cu planul individual de asistenţă şi Standardele minime de
calitate.
Admiterea beneficiarului în Serviciu
Persoana care se consideră eligibilă pentru prestarea
Serviciului sau reprezentantul legal al acesteia depune o cerere scrisă la Direcţia
asistenţă socială şi protecţie a familiei
sau la asistentul social comunitar, în a cărei rază teritorială se afla domiciliul,
reşedinţa sau se găseşte acesta.
Cererea de admitere a beneficiarului în Serviciu este însoţită de următoarele documente:
1) copia de pe documentele de identitate;
2) copia certificatului de invaliditate;
3) extrasul din fişa medicală de ambulator sau de staţionar (Formularul nr. 027/e);
4) copia hotărîrii judecătoreşti, în cazul în care beneficiarul a fost declarat incapabil;
5) decizia autorităţii administraţiei publice locale de instituire a tutelei.
1) copia de pe documentele de identitate;
2) copia certificatului de invaliditate;
3) extrasul din fişa medicală de ambulator sau de staţionar (Formularul nr. 027/e);
4) copia hotărîrii judecătoreşti, în cazul în care beneficiarul a fost declarat incapabil;
5) decizia autorităţii administraţiei publice locale de instituire a tutelei.
Drepturile şi obligaţiile beneficiarului admis în Serviciu
Beneficiarul Serviciului ori reprezentantul său legal, după caz, are
dreptul:
1) de a fi informat asupra drepturilor şi obligaţiilor beneficiarului Serviciului şi de a fi consultat cu privire la toate deciziile care se referă la beneficiar;
2) de a consimţi, prin acord de colaborare, asupra serviciilor asigurate de prestatorul de serviciu;
3) de a fi informat cu privire la toate activităţile desfăşurate de prestatorul de serviciu la domiciliul beneficiarului;
4) de a aplica, în condiţiile Legii nr. 190-XIII din 19 iulie 1994 cu privire la petiţionare sau a Legii contenciosului administrativ nr.793-XIV din 10 februarie 2000, după caz, procedura privind înregistrarea şi rezolvarea plîngerilor privind serviciile prestate;
5) de a fi asistat şi sprijinit de personalul Serviciului în dezvoltarea lui, în conformitate cu particularităţile de vîrstă şi individuale, precum şi la dobîndirea deprinderilor necesare creşterii autonomiei sale;
6) de a fi sprijinit de personalul Serviciului pentru a se integra social;
7) de a i se păstra şi utiliza datele cu caracter personal în siguranţă şi confidenţialitate;
8) de a cere suspendarea sau încetarea prestării serviciilor, dacă are capacitate deplină de exerciţiu.
1) de a fi informat asupra drepturilor şi obligaţiilor beneficiarului Serviciului şi de a fi consultat cu privire la toate deciziile care se referă la beneficiar;
2) de a consimţi, prin acord de colaborare, asupra serviciilor asigurate de prestatorul de serviciu;
3) de a fi informat cu privire la toate activităţile desfăşurate de prestatorul de serviciu la domiciliul beneficiarului;
4) de a aplica, în condiţiile Legii nr. 190-XIII din 19 iulie 1994 cu privire la petiţionare sau a Legii contenciosului administrativ nr.793-XIV din 10 februarie 2000, după caz, procedura privind înregistrarea şi rezolvarea plîngerilor privind serviciile prestate;
5) de a fi asistat şi sprijinit de personalul Serviciului în dezvoltarea lui, în conformitate cu particularităţile de vîrstă şi individuale, precum şi la dobîndirea deprinderilor necesare creşterii autonomiei sale;
6) de a fi sprijinit de personalul Serviciului pentru a se integra social;
7) de a i se păstra şi utiliza datele cu caracter personal în siguranţă şi confidenţialitate;
8) de a cere suspendarea sau încetarea prestării serviciilor, dacă are capacitate deplină de exerciţiu.
Beneficiarul Serviciului şi reprezentantul său legal, după caz, precum şi persoanele implicate în procesul de incluziune a acestuia, au următoarele obligaţii:
1) să comunice prestatorului de serviciu sau managerului de caz, în termen de 2 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă, despre orice eveniment de natură să conducă la modificarea, suspendarea sau încetarea dreptului de a fi admis în Serviciu;
2) să se prezinte şi să participe, la solicitarea managerului de caz, la şedinţe pentru întocmirea şi revizuirea planului individualizat de asistenţă;
3) să colaboreze cu managerul de caz şi specialiştii care au ca scop recuperarea, reabilitarea, educaţia şi integrarea socială a beneficiarului;
4) să respecte termenele acordului de colaborare semnat cu managerul de caz.
Criteriile de admitere a beneficiarilor de servicii prestate în cadrul Serviciului
de către echipa multidisciplinară de specialişti
1)
posesia unui grad de dizabilitate accentuată sau
severă, în baza certificatului eliberat
de instituţia responsabilă de determinarea dizabilităţii la copii şi
respectiv la adulţi;riscul înalt de abandon şi
instituţionalizare, confirmat prin formularul unificat de evaluare complexă;
2)
prezenţa acordului scris al beneficiarului sau a reprezentantului legal al
acestuia cu referinţă la prestarea Serviciului şi a familiei beneficiarului,
altor persoane implicate în procesul de incluziune a acestuia, după caz;
3)
starea
sănătăţii presupune disabilitate şi risc sporit de disabilitate, întîrziere în
dezvoltarea copilului suspectată sau stabilită de medicul de familie şi
pediatrul consultant,
4)
copiii
care sunt în proces de obţinere a gradului de disabilitate;
Suspendarea şi încetarea prestării de servicii beneficiarului în cadrul
Serviciului social „Echipă mobilă”
Suspendarea sau încetarea prestării serviciilor în cauză se efectuează conform următoarelor criterii:
1) beneficiarul nu mai îndeplineşte cumulativ criteriile de admitere în Serviciu;
2) necesităţile specifice ale beneficiarului sau cerinţele acestuia sau ale persoanelor implicate în procesul de incluziune a acestuia nu mai corespund specificului Serviciului;
3) beneficiarul a fost implicat într-un program de reabilitare şi tratament, după caz, şi au fost atinse obiectivele planului individualizat de asistenţă;
4) beneficiarul refuză prestarea serviciilor;
5) beneficiarul cu capacitate deplină de exerciţiu încalcă prevederile acordului de colaborare semnat cu managerul de caz.
Suspendarea sau încetarea prestării de servicii beneficiarului poate avea loc în temeiul cererii acestuia sau a reprezentantului său legal, după caz.
Tel: 0268 27307; http://www.emialoveni.blogspot.com/.Suspendarea sau încetarea prestării serviciilor în cauză se efectuează conform următoarelor criterii:
1) beneficiarul nu mai îndeplineşte cumulativ criteriile de admitere în Serviciu;
2) necesităţile specifice ale beneficiarului sau cerinţele acestuia sau ale persoanelor implicate în procesul de incluziune a acestuia nu mai corespund specificului Serviciului;
3) beneficiarul a fost implicat într-un program de reabilitare şi tratament, după caz, şi au fost atinse obiectivele planului individualizat de asistenţă;
4) beneficiarul refuză prestarea serviciilor;
5) beneficiarul cu capacitate deplină de exerciţiu încalcă prevederile acordului de colaborare semnat cu managerul de caz.
Suspendarea sau încetarea prestării de servicii beneficiarului poate avea loc în temeiul cererii acestuia sau a reprezentantului său legal, după caz.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu